søndag 21. mars 2010

Uønskende vårtegn...


I disse dager da snøen smelter vekk har vi alle registrert den uønskede mengder med hundebæsj overalt.
Det å få dette smurt inn mellom mønsteret under skosålen og deretter inn i huset er ekkelt og det lukter deretter.
Jeg har ingenting imot hunder og synes de er ålreite dyr. Kunne vel kanskje ha tenkt meg en selv,
om de ikke hadde krevd så mye..
Til de som har hund, ønsker jeg bare at de må ta ansvar for hundens avfall.
I Fort Lauderdale har de slike bokser som på bildet, hengt opp med jevne mellomrom.
Tror ikke amerikanere godtar at bæsjen blir liggende hvor som helst, nei.
Hadde vært fint om kommunen kunne fått til dette i vårt land også.

4 kommentarer:

  1. Amen! Det er noe forb... svineri!
    Bortsett fra dette så håper jeg du klarer å nyte de andre vårtegnene som sakte men sikkert dukker frem nå :)
    Ønsker deg en super og vårlig søndag!

    SvarSlett
  2. Takk, Trude og det samme til deg:-))
    Jo, nå gleder jeg meg til alt som dukker opp i beddene! Jeg satte en del løk i fjor som jeg venter spent på:-))

    SvarSlett
  3. Jeg har hund, og du skulle hørt meg i skiløypa her i vinter da jeg kom etter en annen som også tydeligvis hadde hund....jeg ropte og sa at han fikk se til å pelle opp etter bikkja si!
    Da snudde han seg og sa at vi var jo i skauen! Midt mellom skispora! Bak meg kom et kobbel med småunger og noen med pulk...
    Jeg hylte enda høyere at jeg har pose jeg, så bare snu. Mannen snudde drit sur, pelte opp driten og snudde på hæla og forsvant uten et ord.
    Pinlig å være hunde-eier og føle dårlig samvittighet og å bli flau på vegne av andre.
    I lokalavisa her er det lange innspill om dette nå. Jeg liker det ikke sjøl jeg, og i tillegg så har jeg altså hund som kanskje planter labba oppi noe noen andre har lagt fra seg - før han kommer inn i huset....veldig festlig.

    Ellers må jeg si at det var en fryd å komme hjem fra fjellet og finne spissene fra tulipaner, peonknopper og rabarbaraknopper som har dukka opp under snøen!!
    Det er VÅR!

    SvarSlett
  4. Hei
    Takk for hyggelig hilsen.På sspørsmål om fotoutstyr så har jeg Canon eos 1000D med 16-55 millimeter . Jeg har i tilleg en zoom 55-250 mm. Nå håper jeg å få kjøpt meg et macro objektiv.
    Ja kan du forstå at det skal være så vanskelig å ta opp hundeskiten?
    Vi har det i mengder rundt her og . Noen tar det opp i poser og henger posen i trærne .
    Det burde jo være en selvfølge å ta opp etter seg.
    Klem

    SvarSlett